een werkdag van aftersales

Bij ons is geen dag hetzelfde. Dat lees je in veel vacatureteksten. Dit cliché is ook op de Pala Group van toepassing. Maar om je toch een indruk te geven van hoe een werkdag bij ons eruit kán zien, vroegen we er onze mensen naar. Deze keer: de donderdag van Margitte van Aspert, serviceadviseur bij Story BMW in Waardenburg.

7.15 uur
Om 7.15 uur ben ik op kantoor. Na het opstarten van mijn computer loop ik naar de werkplaats waar mijn collega’s een bak thee voor me hebben klaarstaan. Een mooie start van de dag en een gezellig praatje.


7.45 uur
Tijd om op te starten. Mijn eerste muisklikken van de dag zijn om Outlook open te klikken, mijn mail en ISPA te checken. ISPA is ons online aftersalessysteem. In ISPA zie ik de teleservicetickets, onderdeel van BMW’s ConnectedDRive-services. Deze tickets zijn digitale meldingen die door het voertuig automatisch naar ons worden verstuurd wanneer het tijd is voor onderhoud of service. Er staan er drie in. Ook heeft een aantal klanten gemaild om een afspraak te maken, of met een vraag. In de vroege uren schep ik orde in mijn mailbox en werk ik de administratie bij in ISPA.

10.00 uur
Tijd voor een belrondje. Ik bel klanten naar aanleiding van een ontvangen teleserviceticket en leg uit dat het tijd is voor een servicebeurt. Die plan ik het liefst meteen in. Vandaag zit alles mee: iedereen die ik bel is bereikbaar en binnen no-time staan de afspraken in de agenda. Tijd voor een rondje koffie en thee! Het is mijn beurt om te halen. Niet dat we een heel schema hebben, maar we zorgen over het algemeen goed voor elkaar.

12.00 uur
Vroeg beginnen betekent meestal ook een vroege lunch. En we hebben geluk. Eens per week maakt een van onze chauffeurs verse soep voor iedereen. Dat staat vandaag op het menu; deze keer is het paprikasoep. En er is nog een traditie: op de laatste vrijdag van de maand hebben we altijd een frietlunch. Helaas heb ik daar niet zo veel aan, want vrijdag is mijn vaste vrije dag. Ik ben er nog steeds voorstander van om het frietmoment naar donderdag te verzetten.

13.00 uur
In de middag ben ik soms logistiek planner. Ik check de ritten voor de chauffeur voor de volgende dag. Want onze chauffeurs gaan in de ochtend de weg op, om onderdelen weg te brengen of juist op te halen. Of om auto’s op te halen voor onderhoud of om even naar de groothandel te gaan voor spullen die we op kantoor of in de kantine nodig hebben. Het is mijn taak om de ritten zo efficiënt mogelijk in te delen. Het is niet zo dat ik de locatie van onze chauffeurs live kan volgen, maar meestal appen ze als ze ergens vertrekken. Dan weet ik ongeveer hoe laat ik ze terug kan verwachten voor een eventuele vervolgrit.

14.30 uur
De rest van de middag werk ik nog wat losse eindjes weg. Ik beantwoord de telefoon, hou de mail in de gaten, ondersteun met factureren en doe nog wel meer. Tussendoor een rondje koffie of iets anders halen voor de collega's. De tijd vliegt. Voordat ik het weet is het 17.00 uur en tijd om af te sluiten. Weekend!

onze vacatures


Heb jij een voorliefde voor premium auto’s en raak je hier niet over uitgepraat? Dan doet het merk BMW jou ook vast veel. Dit is immers het merk met de...

Beheers jij de kunst van het overtuigen en binden en krijg jij er energie van om met jouw kennis, inlevingsvermogen en commerciële kracht de relatiekring...

Werk jij graag het liefst achter de schermen in dienst van een ander? Ben je daarnaast een bouwer en iemand die zowel zelfstandig als in een team kan werken?...

Heb jij een voorliefde voor premium auto’s en raak je hier niet over uitgepraat? Dan doet het merk BMW jou ook vast veel. Dit is immers het merk met de...

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?!

Maak een Job Alert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!

Job alert aanmaken
Top