“Mijn collega’s zijn leuk en de sfeer is heel gemoedelijk. Ook met klanten heb ik een goede relatie. Je bouwt als aftersalesmedewerker echt een band met ze op."

Margitte van Aspert, Serviceadviseur Aftersales bij Story Waardenburg

Margitte van Aspert

Serviceadviseur bij Story Waardenburg

“Mijn collega’s zijn leuk en de sfeer is heel gemoedelijk. Ook met klanten heb ik een goede relatie. Je bouwt als aftersalesmedewerker echt een band met ze op."

Margitte van Aspert, Serviceadviseur Aftersales bij Story Waardenburg

Margitte van Aspert

Serviceadviseur bij Story Waardenburg

Als serviceadviseur houdt Margitte zich veel bezig met aftersales, zoals onderhoud en goed getimede bandenwissels. De band die ze heeft met haar collega’s en klanten is voorlopig nog niet aan vervanging toe. Die is namelijk ijzersterk.

Margitte (bouwjaar 1981) werkt sinds 2019 bij Story Waardenburg. Dat was niet haar eerste kennismaking met de autowereld. “Daarvoor werkte ik al lange tijd bij een ander autobedrijf. Daar heb ik veel geleerd, maar het werd tijd voor iets nieuws.” Haar verhaal kreeg een vervolg bij Story: “Er was hier een vacature, ik mailde en binnen twee weken was alles rond.”

Een grote huiskamer
Haar switch pakte goed uit, vertelt ze. “Mijn collega’s zijn leuk en de sfeer is heel gemoedelijk; het voelt een beetje als een grote huiskamer. Ook met klanten heb ik een goede relatie. Je bouwt als aftersalesmedewerker echt een band met ze op. Klanten moeten blindelings op me kunnen vertrouwen en doen dat ook. Als ik contact opneem omdat het tijd is voor een onderhoudsbeurt of een bandenwissel, moeten ze ervan uit kunnen gaan dat dat klopt. Die verantwoordelijkheid neem ik heel serieus.”

De band met haar klanten gaat verder dan praten over onderhoudswerkzaamheden en rijprestaties. “In mijn rol leer je klanten goed kennen, en andersom. Soms delen klanten heel persoonlijke dingen met je. Daar neem ik graag de tijd voor, met een kopje koffie of thee erbij. Ik heb een groot hart voor BMW’s en MINI’s, maar zeker ook voor mensen.”

Prioriteren en puzzelen
Margitte werkt met to-do-lijstjes en planningen. Het komt nogal eens voor dat ze daarvan moet afwijken. “Zelfs aan onze auto’s komen weleens storingen voor. Die laten zich niet plannen. Als een klant met een defect komt te zitten waardoor de auto niet of niet goed rijdt, wil ik dat zo snel mogelijk oplossen. Dat houdt in dat ik soms opnieuw moet prioriteren. Het is een beetje puzzelen, maar dat houdt het uitdagend. Niettemin kan ik er wel echt van genieten als mijn to-do-lijst leeg is als ik naar huis rijd. Dan klinkt de muziek in mijn MINI nog net iets lekkerder.”

In haar vrije uren zit Margitte graag op de motor. “Vrijdag zijn mijn man en ik allebei vrij. Als het mooi weer is, maken we graag een mooie motorrit. Ik heb pas mijn motor verkocht en rij nu achterop mee. Maar mocht het opnieuw beginnen te kriebelen, dan koop ik zelf weer een motor.”

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?!

Maak een Job Alert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!

Job alert aanmaken
Top