"Ik vind het interessant om onze klanten beter te leren kennen en een sterke band op te bouwen. "

Jordy van Boxtel Servicemanager Story 's-Hertogenbosch

Jordy van Boxtel

Servicemanager bij Story 's-Hertogenbosch

"Ik vind het interessant om onze klanten beter te leren kennen en een sterke band op te bouwen. "

Jordy van Boxtel Servicemanager Story 's-Hertogenbosch

Jordy van Boxtel

Servicemanager bij Story 's-Hertogenbosch

Een gewonnen proefrit in een BMW-cabrio betekende voor Jordy van Boxtel een van de eerste kennismakingen met een BMW. Hij hield er niet alleen een mooie rit aan over, maar het leidde ook zijn transfer naar ons bedrijf in. En dat is nú al een mooi succesverhaal: inmiddels is hij servicemanager bij Story BMW en MINI in Den Bosch, een volle dochter van de Pala Group. Tijd voor wat storytelling.  

Hoe zat het nu met die proefrit? Jordy (34) lacht als hij aan dat moment terugdenkt.  “Eind 2016 organiseerde BMW NobraCars in Uden een actie waarmee je een proefrit in een BMW 2 Serie-cabriomodel kon winnen. Dat leek me leuk, dus ik deed mee. En ik had geluk, want ik won ook!” 

Eerst regen, toen zon
Op de dag dat Jordy zijn prijs verzilverde, ging het dak er niet af. “Het was toen behoorlijk regenachtig, dus de klep bleef helaas dicht. Jammer, want dan mis je het effect van een cabrio toch wel een beetje.” Die tegenvaller werd later ruimschoots gecompenseerd. “Na de rit raakte ik aan de praat met de mensen van de vestiging in Uden. We hadden het over auto’s, werk en dat ik wel openstond voor een nieuwe stap in mijn loopbaan. Ik werkte toen alweer vier jaar als servicetechnicus bij een bedrijf dat interne transportmiddelen zoals heftrucks levert. En daarvóór sleutelde ik vier jaar aan Opels. Ik wilde eens iets anders; was wel een beetje klaar met de zwarte handen.”

Het bleek al snel te klikken. En dat niet alleen: er was een vacature binnen ons bedrijf, op het klantcontactcentrum. Jordy: “Ik had nul ervaring op zo’n afdeling, maar ik had wel feeling voor auto’s en de duidelijke ambitie om er iets moois van te maken. Een paar maanden lang was ik een soort vliegende kiep en pendelde ik tussen verschillende vestigingen. Tot er een vaste positie in Den Bosch vrijkwam, als serviceadviseur. Dat wilde ik wel! Ik wilde graag op één vestiging werken, dan kun je beter een band met klanten opbouwen dan wanneer je op verschillende plaatsen werkt.”

Stevige banden opbouwen
Jordy heeft zijn draai duidelijk gevonden in de provinciehoofdstad. “Ik heb veel klantcontact, dat vind ik mooi. Ik ontvang mensen die voor service of onderhoud komen en bied ze wat te drinken aan. En ik mag graag een praatje met mensen maken. Ik vind het interessant om onze klanten beter te leren kennen en een sterke band op te bouwen. Veel klanten mag ik bij de voornaam aanspreken en soms vragen ze speciaal naar mij wanneer ze de vestiging bellen. Dat vind ik een mooi compliment.”

Niet alleen Jordy is tevreden; zijn leidinggevende is dat ook. Begin 2025 maakte Jordy promotie en tegenwoordig is hij servicemanager. In die rol is de dertiger verantwoordelijk voor de werkplaats en receptie. Klantcontact heeft hij nog steeds veelvuldig. “Gelukkig wel. Ik probeer nog steeds net dat stapje extra te zetten en klanten positief te verrassen. Bijvoorbeeld door te zorgen dat de auto na een reparatie blinkt als nieuw, of een flesje wijn op de passagiersstoel te leggen. En hoor ik dat een klant pas een zoon of dochter heeft gekregen, dan sturen we een babyrompertje of slabbetje van onze MINI-collectie.”

Friet en Turkse delicatessen rond lunchtijd
Intussen werkt Jordy alweer acht jaar op onze Bossche vestiging. Dat suggereert dat hij het naar zijn zin heeft, en dat ís ook zo. “Allereerst vind ik mijn werk hartstikke interessant en leuk. De sfeer binnen ons team is heel goed. Op vrijdagmiddag sluiten we de werkweek traditioneel af met een borrel voor iedereen, van verkoper tot monteur. Als we een goede maand hebben gedraaid, parkeert er snel daarna een frietkareigenaar zijn voertuig voor onze deur, op kosten van de baas. Een mooie blijk van waardering en we hoeven ons lunchtrommeltje niet mee te nemen. Al ‘vergeet’ ik dat wel vaker. We laten op jaarbasis aardig wat Turkse lekkernijen bezorgen rond lunchtijd. Ja, we zijn best goede bourgondiërs hier.”

Cabrio’s en Cash
En die rit in een auto zonder dak boven het hoofd, waar Jordy’s Story-verhaal mee begon? Die is er alsnog gekomen. “Ik ben zelf, behalve trotse vader van twee dochters, ook de gelukkige eigenaar van twee BMW’s. Twee bolides uit de 3-serie: een Touring en een Cabrio. Op een mooie voorjaars- of zomeravond mag ik in dat laatstgenoemde model graag een rondje over de dijken rijden. Dak open, de lage stem van Johnny Cash over de speakers, de avondzon op mijn gezicht en het uitzicht over de Maas. Dan bedenk ik weleens: ik heb een prachtig gezin, ben gezond en heb een superleuke baan. En dan besef ik dat mijn grootste geluk niet die gewonnen proefrit was, maar alles wat daarna volgde.”

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?!

Maak een Job Alert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!

Job alert aanmaken
Top